Magyar �llatorvosi Kamara Pest Megyei Szervezete
Hírek >>  Kamarai hírek

Közgyûlési segédlet - Gyakran Ismételt Kérdések
Kamarai hírek
Az eljárásrenddel és a lebonyolítással kapcsolatban összeállított, kérdezz-felelek jellegû segédlet

Közgyûlési segédlet - Letölthetõ: INNEN

Ebben a közgyûlési tájékoztatóban, rövid-tömör, kérdés-felelet formájában igyekszünk segítséget nyújtani a közgyûléssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról.

  • Hogyan zajlik a 2020-as évben a Pest megyei területi, tisztújító közgyûlés?:

A közgyûlés három fõ részbõl áll, az alábbi módokon:

  1. Döntések általános kérdésekrõl: elektronikus úton, e-mailben történõ válaszadással.
  2. Ajánlások kamarai betöltendõ tisztségekre: elektronikus úton, e-mailben történõ szöveges üzenetekkel.
  3. Szavazás a jelöltekrõl: postai úton, elõre, valamennyi választásra jogosult postán megkapja a szavazólapokat, azokat kitöltve, jelöletlen borítékba téve, és azt, egy postafiók címre postai úton eljuttatva.
  • Mikor lesz a közgyûlés?:
  1. A közgyûlési meghívó ezt részletesen tartalmazza:

2020. november 11-én 8:00-tól az összehívott közgyûlés,

2020. november 12-én 8:00-tól a megismételt közgyûlés, amennyiben az elsõ idõpontban a közgyûlés határozatképtelen.

A közgyûlés az általános, eldöntendõ kérdésekkel indul, amelyeket elõre, minden kollégának megküldünk e-mailben, ez a szakasz 12:00-kor zárul, ezt követi 13:00-tól az ajánlási szakasz.

 

  • Milyen e-mail címre kell elküldeni a válaszokat az általános kérdésekre és az ajánlásokat?

A területi szervezet központi e-mail címére, vagyis: maokpest@pest-megyei-allatorvos.hu. !!!

FONTOS: valamennyi e-mailben küldött üzenetnél a kamarai tag nevét fel kell tüntetni, be kell írni, ez az érvényesség feltétele. Ezek helyszíni közgyûlésen is nyílt szavazással történnek meg.

 

  • Lehet-e együtt, egy e-mailben elküldeni az általános kérdésekre szóló válaszokat ÉS az ajánlásokat?

Nem.!!! Mivel az általános kérdésekre adott többségi válaszok befolyásolják az ajánlás menetét (pl. az, hogy a bizottságok hány fõbõl álljanak, befolyásolja azt, hogy azokba egy kamarai tag hány fõt ajánlhat) így az ajánlások e-mailben történõ megküldésére csak az általános kérdésekre adott válaszok határozathozatala után kerülhet sor.

  • Miért van két közgyûlési idõpont?

 

Az elsõ közgyûlési idõpont csak akkor határozatképes, ha azon a választásra jogosultak legalább 50%-a + 1 fõ részt vesz, és az eldöntendõ kérdésekre érvényesen válaszol. Ha ez az elsõ közgyûlés nem határozatképes, akkor másnap már a résztvevõk számára való tekintet nélkül a közgyûlés határozatképes.

FONTOS: amennyiben megismételt közgyûlés megtartása szükséges, abban az esetben az általános kérdésekre újból válaszolni kell, az eredménybe nem számít bele a megelõzõ napon leadott elektronikus válasz.

  • Honnan tudom meg, hogy határozatképes volt-e az elsõ idõpontra összehívott közgyûlés?:

 

A területi szervezet honlapján adunk errõl tájékoztatást DE emellett e-mailben is elküldjük a tagságnak.

  • El lehet-e küldeni a válaszokat és az ajánlásokat a közgyûlés meghirdetett idõpontjaihoz képest más idõben, például akár elõre?:

 

NEM!!!. Hasonlóan, ahogy egy helyszíni közgyûlésen is csak az adott idõben résztvevõk ajánlásai, szavazatai számítanak, ugyanígy az elektronikus úton megtartott közgyûlésen is csak a meghívóban közölt idõpontban-idõintervallumban megküldöttek számítanak érvényesnek.

  • Szeretnék a közgyûlésen adott posztra vagy posztokra kollégát ajánlani, hogyan tehetem meg?

 

A közgyûlés ajánlási szakaszában kell szöveges üzenetben  - e-mailben -  megírni az ajánlásokat a maokpest@pest-megyei-allatorvos.hu e-mail címre.

 

Például: „dr. Választó János ajánlom a területi szervezet területi küldötti posztjára dr. Ajánlott Istvánt. Üdvözlettel: dr. Választó János.”

Az ajánlási szakaszban természetesen lehet egy e-mailben is elküldeni, ha a kamarai tag több posztra, több ajánlott személyt is megnevez, ajánl, tehát ehhez nem szükséges posztonként külön-külön e-mail üzenet megküldése.

  • Ajánlhatom-e saját magam egy adott kamarai posztra?

 

Ennek a lehetõségét semmi nem zárja ki, semmi nem tiltja, tehát erre is van lehetõség, DE az eddigi évek közgyûlései alapján az volt az általános gyakorlat – hogy pl felkérés alapján – az ajánló és az ajánlott személye különbözõ volt.

  • Ajánlott személybõl hogy válik olyan jelölt, aki a szavazólapokra felkerül?

 

Írásban nyilatkoznia kell arról, hogy elvállalja az adott poszt betöltését, és amelyik posztnál szükséges nyilatkozik arról, hogy összeférhetetlenség nem áll fenn a poszt betöltésével kapcsolatban.

A nyilatkozat letölthetõ – lesz -  a szervezet honlapjáról és emellett elõre is megküldjük a tagságnak e-mailben.

FONTOS!!!: a nyilatkozat akár elõre is megküldhetõ a területi szervezethez akár postai úton, akár e-mailben szkennelt formában csatolva. Tehát ha egy egyébként adott posztot betölteni, elvállalni kívánó kolléga nem tud a közgyûlésen azok meghirdetett idejében részt venni, amennyiben elõre nyilatkozik, úgy jelöltté válhat. )Az ajánló kamarai tag akár elõre kérheti az ajánlott kamarai tagot, hogy töltse ki és adja le nyilatkozatát/nyilatkozatait.!!!

FONTOS!!!: posztonként külön-külön nyilatkozat kitöltése szükséges, amennyiben egy kamarai tag TÖBB tisztséget is vállalna, betöltene (pl. területi küldötti, országos küldötti ÉS vezetõségi tagi ajánlás esetén 3 különbözõ nyilatkozat aláírása és megküldése szükséges.)

  • Amikor lezajlott az ajánlási szakasz és kialakultak a jelöltlisták hogyan zajlik a postai úton történõ szavazás?:

 

Minden választásra jogosult kamarai tag részére

-          ajánlott, postai úton küldjük ki az un. „szavazási garnitúrákat”, ami: egy boríték, benne a hitelesített szavazólapokkal, egy jelöletlen borítékkal, és egy postakész, megcímzett borítékkal plussz egy választási tájékoztatóval/segédlettel,

-          ki kell tölteni a szavazólapokat,

-          kitöltés után a jelöltetlen borítékba helyezni-lezárni,

-          majd ezt a jelöletlen borítékot kell a postakész, bérmentesített borítékba helyezni ÉS

-          feladni postán VAGY bedobni postaládába.

  • Mennyi idõm van a szavazólapok fentiek szerinti kitöltésére és postázására?:

 

A kamarai tagságot tájékoztatjuk arról, hogy mely napon lesznek kiküldve a választási garnitúrák. Ezt követõen 10 munkanap áll rendelkezésre a postai úton történõ megküldésre, így biztosítható, hogy a szavazásra jogosultak idõben megkapják és átvehetik a szavazólapokat, és azok a bérelt postafiók címére vissza is érkeznek. Javasoljuk azonban kollégáinknak azt, ha tehetik, ne hagyják utolsó napra a visszaküldést.

  • Kaptam értesítést, hogy a kamara postázta a szavazólapokat DE az nem érkezett meg 4-5 napon belül sem hozzám, mi a teendõm?

 

FONTOS: jelezni kell a területi szervezet irodája részére, akár e-mailben, akár telefonon. Ebben az esetben gondoskodunk egy új választási garnitúra megküldésérõl. A többi erre vonatkozó szabályt az eljárásrend részletesen tartalmazza, itt csak arra hívnánk fel a kollégáink figyelmét, ha nem kapják meg a szavazólapokat, akkor azt legyenek kedvesek jelezni a területi szervezetnek.

  • Ki végzi el a szavazatszámlálást és mi hitelesíti a választás eredményét?

 

A közgyûlésen megválasztott, a jelöltlistákon egyetlen esetben sem szereplõ szavazatszámlálók, a teljes szavazási folyamatot, így beleértve a postafiók nyitást, borítékok bontását, szavazatszámlálás menetét közjegyzõ hitelesíti, melyet hiteles közokiratba foglalva ismer el. (részletesen tartalmazza az eljárásrend!.)

  • A fentiekhez képest egyéb, technikai kérdésem lenne a közgyûléssel, amire eddig nem kaptam választ?:

 

Kérjük írjon ezzel kapcsolatban e-mailt a maokpest@pest-megyei-allatorvos.hu címre és igyekszünk mindenben segíteni.


Állatorvosi álláshirdetések

Állást keres Állást kínál






Adatvédelmi tájékoztató

MAOK Pest Vármegyei Szervezete 2100 Gödöllõi Üzleti Park, Pattantyús Ábrahám krt. 2.
Telefon és fax: 28/511-414 (munkanapokon 8.00 és 14.00 között) E-mail: maokpest@pest-megyei-allatorvos.hu